Παρασκευή, 29 Δεκεμβρίου 2017

Ινομυαλγία, χρόνια κόπωση, μέτρα καθημερινότητας και σημαντικές έρευνες 2017

 Το ιδιοπαθές σύνδρομο χρόνιας κόπωσης ή σύνδρομο χρόνιας κόπωσης χαρακτηρίζεται από γενικευμένη κόπωση, που περιλαμβάνει καθολική αδυναμία εύκολη κούραση διανοητική εξασθένηση εξάμηνης διάρκειας (ή παραπάνω), χωρίς υποκείμενο συγκεκριμένο σωματικό ή ψυχιατρικό νόσημα. Όταν υπάρχει  εκτεταμένος πόνος στο σώμα διάρκειας άνω του τριμήνου, ο οποίος δεν προκαλείται από συγκεκριμένο υποκείμενο  αιτιολογικό παράγοντα ή συγκεκριμένο χρόνιο υποκείμενο νόσημα, τότε πρόκειται για ινομυαλγία. Η ινομυαλγία και το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης συχνά συνυπάρχουν.
Το 2017 άφησε ισχυρό αποτύπωμα  σε  έρευνες που αφορούν την ινομυαλγία και το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης. Ορισμένες από τις πιο σημαντικές έρευνες του έτους που εκπνέει, αποδεικνύουν τη σημασία της υιοθέτησης μέτρων αναμόρφωσης συνολικά του περιβάλλοντος και της καθημερινότητας του νοσούντος παράλληλα και ανεξάρτητα από την φαρμακευτική αντιμετώπιση των νοσημάτων αυτών. Στο παρόν άρθρο εκτίθενται ορισμένες από τις πιο σημαντικές έρευνες  που έκαναν την διαφορά κατά το 2017 και αφορούν την καθημερινότητα του πάσχοντος ασθενούς αλλά και την πρόληψη:
1.   Σύμφωνα με μεταανάλυση μελετών που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Νοεμβρίου του επιστημονικού περιοδικού Journal of Psychiatric Practice(Muhammad Hassan Majeed και συν., νοσοκομείο Natchaug, Κονέκτικατ) η θεραπεία συμπεριφοράς Cognitive-behavioral therapy (CBT) έχει ευεργετικά αποτελέσματα στις καταστάσεις χρόνιου πόνου περιλαμβανομένης της ινομυαλγίας, συντελώντας στη μείωση χημικών οπιοειδών φαρμάκων. Η θεραπεία συμπεριφοράς αποτελεί ταχεία ψυχιατρική μέθοδο που περιλαμβάνει πέντε – είκοσι συνεδρίες κατά την διάρκεια των οποίων ο πάσχων μαθαίνει τεχνικές αλλαγής της ψυχολογικής του στάσης απέναντι σε εξωτερικά αρνητικά ερεθίσματα. Η θεραπεία συμπεριφοράς έχει ευεργετικά αποτελέσματα και στην αντιμετώπιση της χρόνιας κόπωσης που συχνά συνοδεύει τους πάσχοντες από ινομυαλγία, αλλά και σε σύνδρομα χρόνιας κόπωσης χωρίς ινομυαλγία.
2.     Σύμφωνα με συγκεντρωτική ανάλυση μελετών που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Pain Medicine, pnx109, https://doi.org/10.1093/pm/pnx109 στις 31 August 2017 (Πανεπιστήμιο του Princeton, New Jersey, Anita Gupta και συν.) τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας μπορούν να συντελέσουν στη μείωση του πόνου σε ασθενείς με ινομυαλγία. Ο μηχανισμός της άμβλυνσης του πόνου δεν περιλαμβάνει μόνο την απόσπαση της προσοχής κατά την διάρκεια των videogames. Σύμφωνα με έρευνες προκαλούνται σταθερές αλλαγές στο νευρικό σύστημα και στην δραστηριότητα του εγκεφάλου με αποτέλεσμα τον αλλαγή του τρόπου που αντιλαμβάνεται ο εγκέφαλος τα εξωτερικά ερεθίσματα. Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειώσουμε την δύναμη της εικονικής πραγματικότητας να αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο εγκέφαλος την εξωτερική πραγματικότητα στοιχείο που ενδέχεται να έχει και αρκετές αρνητικές διαστάσεις, οι οποίες μένουν να μελετηθούν, ιδιαίτερα μάλιστα όταν πρόκειται για αναπτυσσόμενους εγκεφάλους που αποτελούν κατεξοχήν χρήστες των βιντεοπαιχνιδιών.   Ωστόσο η εικονική πραγματικότητα υπόσχεται να συντελέσει στην ανακούφιση του πάσχοντος από χρόνια κόπωση ινομυαλγία: Επιλέξτε ένα videogame που σας χαλαρώνει και ασκείστε το επί μισή ώρα σε καθημερινή βάση.
3.   Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο,  περιέλαβε 60.000 ενήλικες από 10 χώρες και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Sleep Medicine στις 18/08/2017 (Esther Afolalu του Πανεπιστημίου του Warwick και συν.), η ανεπαρκής ξεκούραση του σώματος κατά την διάρκεια του ύπνου συνδέεται με χρόνια κόπωση και χρόνιο πόνο. Για καλύτερο ύπνο αποφύγετε τα μεγάλα γεύματα την κατάχρηση καφεΐνης, αλκοόλ, ποτών τύπου cola και το κάπνισμα  πριν τον ύπνο, τηρήστε σταθερό ωράριο κατάκλισης αφύπνισης, αποφύγετε την τηλεόραση, τους υπολογιστές, τα βιντεοπαιχνίδια, τα smartphones ή άλλες οθόνες λίγο πριν τον ύπνο, αποσύρετε τις πηγές θορύβου ή φωτός από το υπνοδωμάτιο. Εάν οι πηγές φωτός και θορύβου δεν είναι δυνατόν να απομακρυνθούν πλήρως, χρησιμοποιήστε ωτασπίδες ύπνου και μάσκες ύπνου.
4.   Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης που δημοσιεύτηκε στις 31/07/2017 στο επιστημονικό περιοδικό Proceedings of the National Academy of Sciences και περιέλαβε 192 πάσχοντες και  392 υγιείς εθελοντές ( Jose G. Montoya και συν. Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ στην Καλιφόρνια) oι ασθενείς με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης  έχουν διαφορετικά επίπεδα κυκλοφορίας ορισμένων κυτοκινών σε σύγκριση με υγιή άτομα ενώ τα επίπεδα 17 κυτοκινών συσχετίζονται με τη σοβαρότητα της νόσου. Οι κυτοκίνες διεγείρουν την κίνηση των κυττάρων της άμυνας του οργανισμού προς σημεία φλεγμονής, λοίμωξης και τραύματος και επιπλέον έχουν κεντρικό  ανοσορυθμιστικό ρόλο. Είναι σημαντικό όλοι οι πάσχοντες να λαμβάνουν μέτρα ενδυνάμωσης και σωστής ρύθμισης του ανοσοποιητικού συστήματος με σωστή διατροφή και  αποχή από το κάπνισμα.
5.   Σύμφωνα με μελέτη που ανακοινώθηκε στο τριακοστό πρώτο ετήσιο συνέδριο των ΗΠΑ για τις διαταραχές ύπνου, στις 5/06/2017 (Ιατρικό Κέντρο Πανεπιστημίου Rush στο Σικάγο, Ιλινόις, Helen J. Burgess και συν. ) η έκθεση σε έντονο φως κατά το πρωί τροποποιεί τα στάδια του ύπνου με αποτέλεσμα η λειτουργικότητα του μυϊκού συστήματος κατά την διάρκεια ολόκληρου του εικοσιτετράωρου να βελτιστοποιείται και να μειώνεται η ευαισθησία του σε επώδυνα ερεθίσματα. Παρά το γεγονός ότι οι ερευνητές μελέτησαν μικρό αριθμό ασθενών (δέκα ασθενείς) η μελέτη αυτή είναι σημαντική γιατί τα αποτελέσματα συμφωνούν με παρόμοια συμπεράσματα παλαιότερων ερευνών.
Μεταφέρετε το γραφείο σας κοντά στο παράθυρο, περπατήστε υπό το φως του ήλιου το πρωί, επιλέξτε γραφεία και χώρους εργασίας με ανατολικό προσανατολισμό, αποφύγετε την έκθεση σε έντονο φως και ηλεκτρονικές συσκευές αργά το απόγευμα και το βράδυ: Αυτές οι απλές κινήσεις ομαλοποιούν την επεξεργασία επώδυνων ερεθισμάτων.
 Dr Αναστασία Μοσχοβάκη



Ειδική Παθολόγος



Φραγκοπούλου 10 Κηφισιά



Ο ηλεκτρονικός τόπος του ιατρείου είναιhttp://iatreioamoschovaki.gr



Τα συνδεόμενα κανάλια του ιατρείου είναιhttps://www.youtube.com/channel/UC1ZaRAktAaoCEFITCcjhDZQ καιhttps://www.youtube.com/channel/UCraKRIyTq0qW8eMtKnmr3hw



 https://www.youtube.com/channel/UCraKRIyTq0qW8eMtKnmr3hw



Οι συνδεόμενες ιστοσελίδες πρόληψης:







http://amoschovakineaprolipsi.blogspot.gr/ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ΒΟΝΝΗ ΠΑΡΙΣΙ



ΠΕΚΙΝΟ ΤΟΚΙΟ: ΝΕΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ







http://anastasiamoschovaki1.blogspot.com ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ







http://xroniakoposi.blogspot.com ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΠΩΣΗ







http://organicsexualdysfunction.blogspot.com ΣΤΥΤΙΚΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑΣ







http://frequentmedicaldisorders.blogspot.com FREQUENT MEDICAL DISORDERS (αγγλόφωνο)







http://infectiousdiseaseissues.blogspot.com ΠΥΡΕΤΟΣ – ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ







http://highglucose.blogspot.comΔΙΑΒΗΤΗΣ







http://systemichypertension.blogspot.com ΥΨΗΛΗ ΠΙΕΣΗ







http://cholesterolandtriglycerides.blogspot.comΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ - ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΑ







http://internationaltravelmedicine.blogspot.com ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ







· Facebook



https://www.facebook.com/DrAnastasiaMoschovaki/







· Twitter



http://twitter.com/amoschovaki (bilingual tweets)







http://alternativemedicinehellenicblog.blogspot.comΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ







http://herbsiatreioamoschovaki.blogspot.gr/ ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΙΑΤΡΙΚΗ ΧΡΗΣΗ










http://votanikienallaktikiatriki.blogspot.gr/ΒΟΤΑΝΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου