Δευτέρα, 30 Απριλίου 2018

Άνοιξη 2018: Πως θα αυξήσετε το προσδόκιμο επιβίωσής σας, συμπληρώματα τσαγιού και παρενέργειες



1. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε Αμερικανούς στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ και περιέλαβε 78000 γυναίκες και 44000 άντρες, πέντε μόνο υγιεινές συνήθειες και συγκεκριμένα 1. Η υιοθέτηση καλής διατροφής με λήψη της συνιστώμενης ποσότητας φρούτων λαχανικών ξηρών καρπών, δημητριακών ολικής αλέσεως, πολυακόρεστων λιπαρών οξέων  (μπορείτε να δείτε τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα ανάλογα και με τις διατροφικές σας προτιμήσεις στο https://www.choosemyplate.govκαι ωμέγα-3 λιπαρών οξέων (μπορείτε να δείτε τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα ανάλογα και με  τις διατροφικές σας προτιμήσεις στο https://ods.od.nih.gov/factsheets/Omega3FattyAcids-HealthProfessional/) και ταυτόχρονο περιορισμό κόκκινου κρέατος ζάχαρης άλατος 2. Η αποχή από το κάπνισμα 3.Η συστηματική άσκηση μέτριας-υψηλής έντασης επί 3,5 ώρες εβδομαδιαίως 4. Η μέτρια πρόσληψη αλκοόλ και συγκεκριμένα ένα ποτό ή λιγότερο ημερησίως για τις γυναίκες και δύο ποτά ή λιγότερο ανά ημέρα για τους άνδρες. Χρησιμοποιήστε την εφαρμογή https://www.myvmc.com/tools/standard-drinks-calculator για να υπολογίσετε τον αριθμό των ποτών που καταναλώνετε ανάλογα με την περιεκτικότητά του σε αλκοόλ, την οποία μπορείτε να υπολογίσετε διότι αναγράφεται υποχρεωτικώς στη συσκευασία του προϊόντος. Στην επιλογή χώρας βάλτε USA 5. Το φυσιολογικό βάρος σώματος με δείκτη μάζας σώματος 18,5 έως 24,9 (μπορείτε να υπολογίσετε το BMI σας στο https://www.allianzworldwidecare.com/en/support/health-and-wellness/bmi-calculator/), αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής επί τουλάχιστον μία δεκαετία. Συγκεκριμένα οι γυναίκες που δεν υιοθετούσαν καμία από αυτές τις συνήθειες στην ηλικία των πενήντα είχαν προσδόκιμο ζωής 79 έτη και οι άνδρες 75,5 έτη. Με τις πέντε αυτές υγιεινές συνήθειες το προσδόκιμο ζωής στις γυναίκες γίνονταν 93,1 χρόνια και στους άντρες 87,6 χρόνια. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Circulation στις 30/04/2018.

https://www.nih.gov/news-events/nih-research-matters/healthy-habits-can-lengthen-life

2. 18/04/2018: Η λήψη συμπληρωμάτων που περιέχουν εκχυλίσματα πράσινου τσαγιού μπορεί να σχετίζεται με ηπατική βλάβη, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA). Οι κατεχίνες από εγχύσεις πράσινου τσαγιού είναι γενικά ασφαλείς και ευεργετικές για την υγεία. Ωστόσο, η συγκέντρωση των κατεχινών σε συμπληρώματα διατροφής που συχνά χρησιμοποιούνται για τόνωση ή αδυνάτισμα μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλή σύμφωνα με τις έρευνες της ΕFSA και να προκαλέσουν προβλήματα υγείας.

https://www.efsa.europa.eu/en/press/news/180418

3. Σύμφωνα με μελέτη που περιέλαβε 2.794.852 πολίτες από τα εθνικά μητρώα της Δανίας (Fenn και συν/Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, University of Washington, Seattle, WA, USA και Department of Public Health, Aarhus University, Aarhus, Denmark) και δημοσιεύτηκε στις 10/04/2018 στο επιστημονικό περιοδικό Lancet, οι άνθρωποι με ιστορικό τραυμάτων κεφαλής που προκάλεσαν τραυματική βλάβη του εγκεφάλου έχουν υψηλότερο κίνδυνο άνοιας. Η υπέρταση, ο διαβήτης, η κατάθλιψη, που αποτελούν χρόνιους παράγοντες κινδύνου για άνοια, πρέπει να τυγχάνουν άριστης ιατρικής αντιμετωπίσεως στους ασθενείς αυτούς. Η τραυματική βλάβη του εγκεφάλου (TBI) ορίζεται ως προσβολή του εγκεφάλου από εξωτερική μηχανική δύναμη, που οδηγεί σε διάσειση ή μεταβολή του επιπέδου συνείδησης ή βλάβη γνωστικών, σωματικών και ψυχοκοινωνικών λειτουργιών σε προσωρινή ή μόνιμη βάση.Συνήθη αίτια είναι τα τροχαία ατυχήματα, τα σπορ, τα εργατικά ατυχήματα, τα ατυχήματα λόγω μέθης, η ενδοοικογενειακή βία.

https://www.thelancet.com/journals/lanpsy/article/PIIS2215-0366(18)30065-8/fulltext

4. Δείτε στο video γιατί η μεσογειακή διατροφή είναι το διατροφικό μοντέλο που συνιστάται για την άριστη τροφοδότηση των ενεργειακών αποθηκών του σώματος. 
Για έρευνες που αφορούν την πρόληψη και περισσότερες πληροφορίες στα https://www.facebook.com/DrAnastasiaMoschovaki/ και https://twitter.com/amoschovaki
Όλες οι ιστοσελίδες πρόληψης του ιατρείου εκτίθενται παραπλεύρως.